WYPOWIEDZENIE UMOWY OC

  • Dotyczy tylko umów ubezpieczeń obowiązkowych (ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów zawartych na okres 12 miesięcy; ubezpieczenia krótkoterminowe nie wymagają wypowiedzenia umowy).
  • Wypowiedzenie umowy trzeba złożyć najpóźniej na 1 dzień przed upływem okresu ubezpieczenia (za datę złożenia wypowiedzenia uznaje się datę wysłania Pocztą Polską lub pocztą elektroniczną).
  • Niewypowiedziana umowa wznawia się automatycznie na kolejne 12 miesięcy (nie wznowi się automatycznie – mimo braku wypowiedzenia – jeśli nie została w całości opłacona składka za dotychczasowy okres ubezpieczenie).
  • Umowa OC wznowiona automatycznie może zostać wypowiedziana, jeśli okres ubezpieczenia wznowionej polisy oraz polisy zawartej w innym TU pokrywa się przynajmniej w 1 dniu (oznacza to, że składając wypowiedzenie umowy wznowionej, najpóźniej tego samego dnia musi zostać zawarta nowa umowa). Umowa wznowiona ulega rozwiązaniu z dniem złożenia wypowiedzenia.
    Za czas podwójnej ochrony TU, któremu wypowiada się umowę, będzie żądać zapłaty składki.
  • Umowy ubezpieczeń dobrowolnych wygasają z końcem okresu ubezpieczenia i nie wymagają składania wypowiedzeń.

ZGŁOSZENIE SPRZEDAŻY POJAZDU

  • O sprzedaży należy poinformować Ubezpieczyciela w ciągu 14 dni (zgłoszenie musi zawierać: imię i nazwisko, adres i PESEL nabywcy; w przypadku firmy nazwę, adres siedziby i REGON).
  • Kupujący z dniem nabycia pojazdu przejmuje prawa i obowiązki wynikające z polisy sprzedającego pojazd, m.in. obowiązek opłacenia należnych składek.
  • Kupujący może zrezygnować z polisy sprzedającego pojazd, składając wypowiedzenie (w każdym czasie w odniesieniu do umów zawartych od 11 lutego 2012 roku).
  • Jeśli Kupujący nie złoży wypowiedzenia, będzie to oznaczać, że korzysta z ubezpieczenia Sprzedającego (polisa jest ważna do końca okresu, na jaki została zawarta, bez konieczności złożenia wypowiedzenia).
  • Sprzedającemu przysługuje zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia (z ubezpieczenia AC od dnia sprzedaży pojazdu; z ubezpieczenia OC od dnia wypowiedzenia przez Kupującego, jeśli ten takie złoży).
  • Jeśli Sprzedający nie poinformuje Ubezpieczyciela o sprzedaży pojazdu, a wcześniej wybrał formę ratalną opłacania OC i Kupujący nie ureguluje kolejnych rat, to Ubezpieczyciel ma prawo żądać od Sprzedającego opłacenia zaległych rat, a nawet je windykować od Sprzedającego.

ZGŁOSZENIE SZKODY

  • Szkody zgłaszamy za pośrednictwem infolinii.
  • W ciągu 7 dni powinien skontaktować się rzeczoznawca, by dokonać oględzin szkody.
  • Wypłata odszkodowania, a przynajmniej jego bezsporna część, powinna nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia szkody (wiele firm stara się, by odszkodowanie zostało wypłacone już w ciągu 14 dni).
  • Zgłaszając szkodę, trzeba przekazać następujące informacje: data i miejsce zdarzenia, opis okoliczności zdarzenia, opis szkody, rodzaj uszkodzeń i ich rozmiar, dane osobowe i teleadresowe, numer polisy; w przypadku szkód komunikacyjnych: numer rejestracyjny, marka pojazdu poszkodowanego i sprawcy, dane adresowe jednostki policji interweniującej na miejscu zdarzenia, jeśli policja była powiadomiona o zdarzeniu.
  • Szkody z ubezpieczeń dobrowolnych, m.in. z ubezpieczenia AC, mieszkania, firmy należy zgłosić w ciągu 3–7 dni (w zależności od warunków ubezpieczenia) od daty zdarzenia lub od daty uzyskania informacji o szkodzie.
  • Szkodę może zgłosić: ubezpieczony lub ubezpieczający, poszkodowany z umowy ubezpieczenia OC, inna osoba upoważniona przez poszkodowanego lub ubezpieczającego, inne TU lub policja.

Sprawdź z kim współpracujemy